Του Αντώνη Λοίζου* 

Μας κάνει εντύπωση πως τα διάφορα σχέδια ανάπτυξης διαφοροποιούνται μετά από απαιτήσεις διαφόρων ομάδων πίεσης.  Για να ετοιμαστεί ένα σχέδιο ανάπτυξης, παρουσιάζονται μελέτες κατασκευής, περιβάλλοντος, ασφάλειας κλπ και ίσως να χρειαστεί και 2-3 χρόνια η ετοιμασία τους.  Ξαφνικά, όμως, είτε το έργο βρίσκεται στο στάδιο της μελέτης είτε υπό εκτέλεση, εμφανίζονται διάφορες ομάδες πίεσης, είτε διότι δεν έχουν άλλο θέμα να ασχοληθούν, είτε/και έχουν διάφορα άλλα συμφέροντα.  Αρχίζουν οι διάφορες πιέσεις, προβολές στα Μ.Μ.Ε. («ψοφούν» οι δημοσιογράφοι για αυτά) και ασφαλώς οι εκάστοτε βουλευτές, αμφιβόλου ποιότητας, ενώ στο τέλος απευθύνονται και στον πρόεδρο.  Και όλα αυτά επιπλέον των νομικών μέτρων που δυνατόν να προκαλέσουν πρόσθετες καθυστερήσεις στην εκτέλεση του έργου.  Ως τώρα όλα καλά(!!) διότι ασφαλώς ο κάθε πολίτης έχει το δικαίωμα να διαμαρτύρεται, αλλά εάν δεν έχει βάση η διαμαρτυρία του και/ή οι ενέργειες του δεν δικαιολογούν την αλλαγή σχεδιασμού, χρόνου εκτέλεσης κλπ, τι θα είναι το κόστος προς τον διαμαρτυρόμενο; – Τίποτα;

•Οδός Κυριάκου Μάτση - ΄Αγιοι Ομολογητές

Ένας πολυσύχναστος δρόμος στενός με κυπαρίσσια να επεμβαίνουν στον δρόμο προκαλώντας πολλά θανατηφόρα ατυχήματα.  Ο Δήμος Λευκωσίας πρότεινε να κόψει τα κυπαρίσσια και να φυτεύσει άλλα πιο μέσα στα πεζοδρόμια.  Αυτό έγινε, δηλαδή η φύτευση, όχι όμως και η κοπή των αρχικών δένδρων, λόγω παρεμβάσεων.  Αποτέλεσμα ο δρόμος αυτός να παραμείνει επικίνδυνος.

•Οδός Λ. Βύρωνος

Διαπλατύνθηκε αυτή η οδός που δίδει πρόσβαση σε πρεσβείες και Κυβερνητικά γραφεία.  Έπρεπε να κοπούν κάποιοι ευκάλυπτοι που επεμβαίναν στην άσφαλτο και πάλι αντιδράσεις και το τότε Δημοτικό Συμβούλιο ενέδωσε σε πιέσεις, δεν έκοψε τα δένδρα, ορισμένοι ευκάλυπτοι ξέραναν λόγω ηλικίας και τώρα παραμένει η βάση τους/κορμός τους μέσα στο ασφάλτινο οδόστρωμα!!

•Καλλιπόλεως

Οι πολλαπλές ενστάσεις για την διαπλάτυνση του δρόμου, η ύπαρξη και πάλι κυπαρισσιών κλπ, ως επίσης και η κατηφορίζουσα κλίση του δρόμου έγινε και ο δρόμος αυτός επικίνδυνος.  Και πάλι οι παρεμβάσεις από διάφορους αναβάλλουν την κατασκευή του δρόμου για 15 χρόνια με το τελευταίο τραγικό θανατηφόρο των δύο νεαρών φοιτητών.  Τώρα έχει ξεκινήσει ένα κουτσουρεμένο έργο.

•Οδός Τσερίου

Όλος ο σάλος γίνεται για να εξυπηρετηθούν 20 καταστηματάρχες και τους οποίους ολίγον ενδιαφέρει η ασφάλεια του κοινού.  Αποτέλεσμα το έργο να μην γίνει, να πελαγοδρομούν οι αποφάσεις, ενώ η απόφαση του προέδρου Αναστασιάδη για αλλαγή σχεδιασμού δεν είναι υπέρ του.

•Πλατεία Ελευθερίας

Κατά το στάδιο της κατασκευής υπήρξε συζήτηση κατά πόσο να απαγορεύεται η χρήση τροχοφόρων επί της πλατείας.  Το θέμα εκκρεμεί και η πλατεία θα αποπερατωθεί 1/2019!!

•Πάρκο Αθαλάσσας

Θα θυμάστε ασφαλώς τις αντιδράσεις για το πάρκο αυτό που κατέληξε σήμερα ένας παράδεισος.

•Λεωφόρος Αγλαντζιάς

Άλλαξαν τα σχέδια, έχει στενέψει ο δρόμος διότι έτσι θα κοπούν λιγότερα δένδρα και τι εάν πεθάνουν ακόμη 5-6 άτομα επί τούτου;

Δεν είμαστε υπέρ ασφαλώς να καταστρέφονται δένδρα, αλλά εάν χρειάζεται να αντικαθίστανται με νέα ύψους 3 μέτρων που θα χρειαστούν 3-4 χρόνια για να φθάσουν το ύψος των υφιστάμενων, ενώ η αλλαγή ενός δρόμου όταν κατασκευαστεί μένει πάντοτε.  Ωραία και εύηχα τα συνθήματα εναντίον των έργων αυτών και θα ήταν χρήσιμο εάν αυτοί οι 50 άνθρωποι έβαζαν μια υπογραφή κάτω από την διαμαρτυρία τους ότι φέρουν την ευθύνη για ατυχήματα που θα προκύψουν λόγω αυτής της αλλαγής.  Αμφιβάλλουμε εάν υπάρχει ένας που θα αναλάβει αυτό το βάρος, μια και που ως τώρα οι ανεύθυνες δηλώσεις δεν κοστίζουν.

Θα επανέλθουμε και για τις άλλες πόλεις για τα κακώς έχοντα επί του θέματος.

 

*Αντώνης Λοίζου & Συνεργάτες Λτδ – Εκτιμητές Ακινήτων & Διαχειριστές Έργων Ανάπτυξης

www.aloizou.com.cy 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.